/ / / סידור הבית - טיפים לניהול זמן

סידור הבית - טיפים לניהול זמן

כולנו לא פעם מרגישים שחסרות לנו שעות נוספות ביממה. אתם לא לבד בתחושה זו.
זמן לטפל בכל הקשור לעניין סידור הבית הופך להיות עניין מסובך.
המוני אנשים מתלוננים על עומס בעבודה ובחיים כאשר התוצאה של עומס זה הינה לחץ ומתח בלתי פוסק.
בכדי שנהיה יעילים ולא ייעלמו לנו השעות כך סתם חשוב להדגיש את עניין ניהול הזמן.
ניהול זמן נכון יכול להוריד באופן משמעותי את כמות העומס ובעקבות כך להוריד את רמות הלחץ והמתח. אז אם לא נולדתם עם כישורי ארגון, ניהול וייעול טובים, ואם סידור הבית אינה משימה כה פשוטה עבורכם, ואתם שואפים לחיים רגועים ושלווים יותר בבית נקי מסודר ונעים- זה אפשרי.
גם סידור הבית יכולה להיות משימה שמשתלבת עם שאר משימות היום, ואפשר לסיים את היום בלי לחץ ומתח כאשר ישנו ניהול זמן נכון.
הרבה פעמים אני שומעת מלקוחות אליהם הגעתי לצורך סידור הבית שלהם אמירות כמו-
'לקחנו יום חופש שלם ותכננו לטפל בכל הקשור לעניין סידור הבית ולא קרה כלום, הצלחנו לטפל רק במגירה אחת'.
טיפים לרכישת עזרה בתשלום ולניהול זמן נכון
 
עריכת רשימת משימות - תכננו את הזמן שלכם.
מומלץ כבר בערב לתכנן את היום הבא לפרטים.
יש לערוך רשימה מסודרת ולתכנן את המשימות על פי סדר דחיפות ועל פי זאת להתחיל את היום.
לדוגמא: ביום שאני לא נמצאת אצל לקוחות לצורך סידור הבית שלהם, כך נראית רשימת המשימות שלי: 
8:00-10:00 סידור הבית הכולל החזרת חפצים למקום, כביסה וכל הקשור לבית.
10:00-12:00 טיפול בענייני משרד, טלפונים, מעקב לקוחות ועוד...
12:00-14:00 סידורים מחוץ לבית על פי רשימה: דואר, בנק וכו'...           
14:00-14:30 ארוחת צהריים.
14:30-15:30 פגישה אצל לקוחה.
בשעות שהקצבתי לעניין סידור הבית אני לא עוסקת בשום דבר אחר!!!!
כמובן שאת ניהול הזמן אפשר לבצע באופן ידני ואין  צורך באחזקת תוכנה לניהול עסק ERP כדי לבצע זאת.
 
ביטול משימות שאינן הכרחיות
חשוב לבטל משימות שאינן הכרחיות. כאשר תתחילו לערוך רשימה מסודרת, תגלו לבטח משימות שאפשר לוותר עליהן. אמרו לעצמכם שאתם רק בני אדם וביממה יש רק 24 שעות. אל תנסו להיות סופרמן או וונדרוומן, החיים הם לא סרט ולאף אחד לא מחכה מדליה בסוף המרוץ.

להתחיל במשימות הקשות
התחילו את סדר היום דווקא במשימות הקשות יותר. אל תשאירו לסוף היום משימה קשה שעלולה להיגרר לתוך המחר. מחקרים הוכיחו כי בתחילת היום יש לאנשים את מירב האנרגיה. לפיכך כדאי להשקיע במשימה שמצריכה יותר מאמץ את שעות תחילת היום.
לא לחינם אני ממליצה לאנשים העובדים בבית להקדיש שעה וחצי בבוקר לעניין סידור הבית.
זוהי אחת המלאכות שקל לדחות או לוותר עליה. הבעיה היא, שוויתור על סידור הבית מביא אותנו לחיות בבלגן שמנהל לנו את החיים.

חלקו את המשימות לתתי משימות
כל פעם שאתם מסיימים תת משימה, זכרו לומר לעצמכם כל הכבוד. כשהמשימה מחולקת לשלבים היא הופכת לפחות מאיימת. היו מסודרים ובצעו את כל תת המשימות עד להשלמת המשימה כולה.
אתן דוגמא לתתי משימות: אם החלטתם להקדיש שעתיים לעניין סידור הבית- פרטו מה זה כולל: החזרת חפצים למקום, פינוי מדיח, קיפול כביסה ועוד....

נצלו כל זמן אפשרי
למשל במהלך נסיעה ברכבת לעבודה ניתן לקרוא חומר, או אם נאלצת לחכות חצי שעה בתור לדואר, אפשר  להעביר  את הזמן הזה בביצוע שיחות טלפון חשובות.

הקלו על עצמכם במשימות בהם אינכם מוכשרים
הקלו על עצמכם וחפשו סיוע ותחליפים למשימות בהם אינכם מוכשרים. לדוגמא, באם ביתכם מבולגן, אל תהססו לרכוש בתשלום עזרה בתחום סידור הבית, סידור ארונות, סידור ניירת ועוד...
כאשר תוותרו לעצכם בנקודות החולשה תעצימו ותתפתחו במקומות החשובים לכם.
אל תוותרו אל ההפסקות במהלך היום. בין אם את עקרת בית עמוסה, אם טרודה, יזם שזה עתה הכריז על פתיחת עסק , הקפידו על הפסקת שתייה מדי כמה שעות ושלא תעזו לוותר על ארוחת הצהריים. מחקרים הראו שוויתור על הפסקות במהלך יום עבודה גורם לעלייה משמעותית במתח שמתבטאת בירידה ביצרנות.

הקפידו על שעות מנוחה
הקפידו על שעות מנוחה בהן אסור לערב עבודה. החשיבו את שעות המנוחה כמשימה הכרחית ביום שיש לבצעה במלואה ללא הפרעות.

הקפידו על שעות שינה
מחסור בשינה עלול לגרום לעייפות שתפגע ברמת היעילות היומית. בנוסף מחסור בשינה גורם לבעיות בריאותיות רבות.
 
 
צרו עמנו קשר: